상품의 누락/하자/오배송을 이유로 교환/반품을 원하시는 경우 아래 내용을 참고해주시기 바랍니다.
○ 교환/반품 신청 기간
상품 수령일로부터 +7일 이내에 문의 (택배 송장조회 결과 배송완료일 기준)
○ 교환/반품 비용
- 단순변심 : 구매자가 배송비 지불 (택배박스 1개 당 6,000원)
- 상품 누락/하자/오배송 : 판매자가 배송비 지불
* 부득이한 사유로 구매자가 배송비를 지불하는 경우 환불예정 금액에서 해당 금액을 제외하고 환불드립니다. (환불 승인일로부터 실제 환불일까지 영업일 기준 3-5일 소요)
○ 신청 방법 :
- 단순변심 : 'CONTACT > 1:1' 게시판 게시글 작성 (상품 미개봉 시에만 가능)
- 상품 누락/하자/오배송 : 아래 양식에 맞춰 첨부파일과 함께 메일 전송
* [상품누락/하자/오배송 시 이메일 발송 양식]
- 수신처 : cs@musicplant.co.kr
- 제목 : [상품누락/하자/오배송] 문의합니다.
- 주문번호 :
- 구매상품 (버전) :
- 문의내용 (상세하게 설명) :
- 증빙자료 (관련 영상/사진) :
1) [누락/하자/오배송] 택배 개봉 영상
- 모든 문의 시 택배 개봉 영상 첨부 필수
- 택배 상자의 모든 면이 보이도록 촬영 후 개봉 전~문의 사항 확인 시점까지 촬영된 무편집 영상 (배속 처리 가능)
- 이미 개봉 후 재 포장한 흔적이 확인되거나 택배 개봉 전부터 촬영되지 않은 경우 정상 개봉 영상으로 인정 불가
- 메일 내 직접 첨부 또는 드라이브/영상 스트리밍 플랫폼 업로드 후 링크 전
- 하자의 경우 명확하게 확인 되는 사진 혹은 영상 첨부 (빛반사를 진행하지 않은 상태에서만 접수 가능)
* 상품 설명에 교환/반품에 관한 별도 안내가 있는 경우 본 내용보다 우선합니다.
* 내용 전체를 기입하지 않을 경우 상담에 지연이 발생할 수 있으며, CS 메일은 수신한 순서대로 확인 후 영업일 기준 5~7일 이내 회신 드립니다.
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If you want an exchange/return because of a Omission/Defect/Misdelivery of the product, please refer to the following information.
○ Application period for exchange/return
Contact us within +7 days of receiving the product (based on the delivery completion date of the delivery invoice tracking result)
○ Cost of exchange/return
- Simple change of mind : Buyer pays shipping fee (KRW 6,000 per delivery box)
- Missing/defective/wrong delivery of product : Seller pays the shipping fee
* If the buyer pays the shipping fee for unavoidable reasons, the refund will be made excluding the amount from the estimated refund amount. (It will take 3~5 business days from the date of approval of the refund to the actual refund date.)
○ Application method:
- Simple change of mind : Write a post on the 'CONTACT > 1:1' (only available if the product is not opened)
- Omission/Defect/Misdelivery of the product : Send an email with the attached file according to the form below
* [In the case of Omission/Defect/Misdelivery of the product, e-mail form]
- To : cs@musicplant.co.kr
- Title : [Product Omission/Defect/Misdelivery] Inquiries.
- Order number :
- Purchased product (Version) :
- Inquiry details (Explain in detail) :
- Evidence (Relevant video/photo) :
1) [Omission/Defect/Misdelivery] Opening process video
- For all inquiries, it is required to attach a video of the package opening
- Unedited video taken before opening the package until the time of inquiry confirmation (distribution processing is possible)
- If traces of repackaging have already been confirmed after opening or if the package has not been filmed before opening, it cannot be recognized as a normal opening process video
- Direct attachment in mail or upload drive/video streaming platform and forward link
* If there is a separate notice regarding exchange/return in the product description, it will take precedence over this.
* If you do not fill out the entire contents, there may be a delay in the consultation, and we will reply within 5~7 business days after checking the CS mail in the order in which we received it.